NOVÝ NEJRYCHLEJŠÍ SÉRIOVÝ VŮZ JE NA SVĚTĚ! JE JÍM KOENIGSEGG REGERA!
NOVÝ NEJRYCHLEJŠÍ SÉRIOVÝ VŮZ JE NA SVĚTĚ! JE JÍM KOENIGSEGG REGERA!
Dostupné na: http://www.motorvize.cz/novy-nejrychlejsi-seriovy-vuz-je-na-svete-je-jim-koenigsegg-regera/
Článek je majetkem magazínu Motorvize.cz, jakou autor a redaktor s ním přímo spolupracuji. Text je zde umístěn s vědomím a souhlasem vedení magazínu.
Texty jsou často doplněny o ilustrační obrázky – ty jsou k nalezení na oficiálních stránkách magazínu MV.
—
Okénko do historie
Koenigsegg nepatří, nebo donedávna alespoň nepatřilo, mezi nejznámější jména automobilových značek. Švédskou automobilku založil mladý vizionář, který roku 1994 ve věku pouhých 22 let začal stavět to, v co věřil, že bude nejlepším autem. O tři roky později Christian von Koenigsegg, zakladatel automobilky, představil koncept jednoho ze svých modelů na mezinárodním festivalu. Reakce kritiků byly vynikající a první mezinárodní kontrakty byly na světě. Za relativně krátkou dobu se Christian a jeho tým dokázali stát mistry ve svém oboru a dohonili několik mnoho dekád působících společností. Není tomu tak dlouho, co tato mladá automobilka ohlásila, že vytvoří nejrychlejší auto na světě. Podle dosavadních informací z testování tomu tak skutečně je a exkluzivně pro naše čtenáře máme k dispozici několik zajímavých informací včetně například parametrů motoru.
Dechberoucí design
Možná že by bylo dobře akademickou cestou vyzkoumat, proč má většina lidí slabost pro závodní automobily. Jisté je jen to, že tomu tak je a že Koenigsegg je značka, která se specializuje na závodní automobily.
Snaha maximálně zvýšit rychlost dovedla inženýry až k navrhování aerodynamických karoserií. Regera má však svůj zevnějšek nejen účinný, ale také velmi působivý. Její ladné avšak ostré křivky dávají tušit, že se nejedná o obyčejný vůz.
Ani interiér však nepřišel zkrátka. Designéři si dali skutečně záležet. Kožený potah v kombinaci s elegantními šedými doplňky, vše je plně automatizované, několik volných USB portů, dokonce je kůží potažený i volant.Cestující potěší například i vyhřívané sedačky z paměťové pěny.
Patnáct stovek koňských sil
Krom působivého vzezření má auto velmi působivý i vnitřek. Maximální rychlost, kterou je tento vůz schopen vyvinout je 400km/h. Neuvěřitelné je, že z nuly na maximum zrychlí za méně než dvacet vteřin!
Výrobci si dali za cíl překonat dosud všechny jejich předchůdce a svůj úkol splnili na výbornou. Koenigsegg nabral mnoho zkušeností svou předešlou produkcí aut, které nyní zhodnotil při tvorbě Regery.
Nízký odpor vzduchu a důmyslně rozložené těžiště v kombinaci možnostmi stroje dělají z Regery panovníka jak závodních okruhů, tak i silnic.
Konečné zhodnocení
Nejsem si jist, zda lze na tomto modelu najít nějakou chybu. Je na něm poznat pouze skvělá práce švédské automobilky, která si nyní jistě získá silné a vlivné jméno. Samotná Regera se již teď zapsala do historie automobilového světa tučným písmem jako dosud nejrychlejší vyrobené auto.
Společně s designem vnějšku, který je sportovní, avšak neurazí ani v lepší společnosti, dělá interiér auto univerzálním a není vymezené pouze na závodní okruh. Sám Christian von Koenigsegg říká, že jediné rychlejší auto než je Regera může být jen další Koenigsegg. Jen škoda, že jich vyrobili pouze osmdesát kusů.
—
www.motorvize.cz
www.motorvize.cz/author/janpilat/