6 ZPŮSOBŮ VYDATNÉHO ODPOČÍVÁNÍ PRO DOBITÍ NAŠICH BATEREK

6 ZPŮSOBŮ VYDATNÉHO ODPOČÍVÁNÍ PRO DOBYTÍ NAŠICH BATEREK

Dostupné na: http://www.svetuspesnych.cz/6-zpusobu-vydatneho-odpocivani-pro-dobiti-nasich-baterek/

Článek je majetkem magazínu Svět úspěšných, jakou autor  a redaktor s ním přímo spolupracuji. Text je zde umístěn s vědomím a souhlasem vedení magazínu.

Naše tělo není stroj, to je pro nás všechny samozřejmý fakt. To s sebou nese i to, že musíme na rozdíl od stroje odpočívat, ale další odlišností je i naše schopnost regenerace. Nyní se nebudeme bavit o nějakém zázračném uzdravování a pseudomedicíně, ale o tom, co všichni dobře známe – že si dokážeme odpočinout.

Jsem si jist, že nemusím zmiňovat, proč je dobrý a vydatný odpočinek důležitý a hlavně zdravý, avšak ne všichni dokážou právě tuto naprosto elementární činnost zvládnout efektivně a prospěšně, dovolil bych si tvrdit, že až většina lidí to neumí.

Trik je v tom to zkoušet. Každý je naprosto jiný a každý se raduje, smutní a odpočívá při jiných příležitostech a jiné okolnosti na něj mají různý vliv. Někdo má rád sladké a někdo slané, stejně tak někdo si lépe odpočine na zahradě a někdo naprostým nicneděláním.

Z vlastní zkušenosti můžu říci, že se mi vyplatilo vymanit se ze stereotypu a zvyků, někdy strávím celý den chozením po venku a jindy prostým a bezbožným nicneděláním. Kdysi jsem dokonce četl i o jakémsi 4×2 systému, tedy že člověk nemá spát osm hodin denně, ale dvakrát čtyři.

Osobně preferuji 16×1 systém, nyní už ale k tomu, co vám může pomoci zefektivnit vaše odpočinkové chvíle a v ideálním případě i nabrat více energie.

1.    AKTIVNÍ ODPOČINEK

Aktivní a odpočinek? Zní to děsivě, ale časem jsem pochopil, co se pod tímto pojmem skrývá – je to odpočinek vaší mysli. Jak si to máte vysvětlovat? Většina z nás není unavena z fyzicky náročné práce, ale z mentálně náročné práce. A ačkoli se psychická únava projevuje i fyzicky, ve skutečnosti se dá velmi snadno překonat tím, že se zaměstnáte sportem, dlouhou túrou anebo prostě dělejte jakoukoli mentálně nenáročnou aktivitu, při níž nebudete mít čas myslet.

2.    VYPUSŤTE

Vezměte svou starou partu ze školy a vyrazte si někam. Čím méně si toho budete pamatovat, tím lépe jste se bavili.

3.    PLÁNUJTE SPÁNEK

Jestli jste ten typ člověka, který má na každý den hromadu úkolů, ještě k tomu časově rozplánovaných, proč mezi nimi není i spánek? Bez něj dříve či později stejně skončíte a další úkoly už nebudou.

4.    NĚCO ZMĚŇTE

Vymaňte se ze stereotypu, jelikož to je to, co člověka ubíjí nejvíce.

5.    ZKUSTE RELAXAČNÍ TECHNIKY

Jsou jich miliony a velmi často i dobře fungují. Snad každý mezi nimi nalezne tu svou – od poslechu hudby až po jakési spánkové polohy (mně osobně velmi nejasné).

6.    LENOŠTE

Čas od času je potřeba na jeden den vypnout, svalit se na postel a nic nedělat. Je to naprosto normální, přirozené a zdravé, avšak je dobré pamatovat na to, že jeden den stačí a tento rituál by se neměl provádět moc často.

www.svetuspesnych.cz

www.svetuspesnych.cz/author/janpilat

 

Facebooktwittergoogle_plus

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook IconTwitter IconSledujte na WattpaduSledujte na WattpaduSledujte na Wattpadu
„Pes, kterého uzdravíš, tě nikdy nekousne. To je hlavní rozdíl mezi zvířetem a člověkem.“ Mark Twain